Primăria Sectorului 3 reamintește cetățenilor ucraineni că în primele cinci zile lucrătoare ale fiecărei luni își pot depune online actele în vederea obținerii sprijinului financiar. Concret, în primele cinci zile din iunie 1.065 de ucraineni au depus documentele solicitate prin noua schemă de sprijin.
În perioada 3-7 iulie, persoanele refugiate din Ucraina au la dispoziție exclusiv serviciile electronice de pe homepage-ul www.primarie3.ro. Cetățenii ucraineni își pot completa online formularele pentru decontarea cheltuielilor. Link-ul direct către pagina utilă este: https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/detaliu_act/decontari-refugiati-ucraina-procedura-actualizata/.
Reamintim că începând cu luna mai ajutorul financiar este virat exclusiv cetățenilor ucraineni, sub forma unor sume forfetare.
Astfel, familiile şi persoanele singure, beneficiare ale Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului, beneficiază începând cu data de 1 mai 2023, pentru o singură perioadă de maximum 4 luni consecutive, de o sumă forfetară lunară, pentru acoperirea cheltuielilor de cazare și hrană.
Acte necesare pe www.primarie3.ro
Pentru a beneficia în prima lună de decontarea cheltuielilor forfetare conform prevederilor HG nr. 368/2023, persoanele care provin din zona conflictului armat depun, prin intermediul site-ului www.primarie3.ro, următoarele documente:
Pentru a beneficia pentru următoarele trei luni din cele maximum patru luni consecutive de suma forfetară solicitanţii depun, conform legii, următoarele documente:
Cererile depuse vor fi prelucrate în sistem doar dacă vor fi respectate condițiile cumulative și cetățenii ucraineni vor prezenta toate documentele care să ateste îndeplinirea criteriilor.
Cine face excepție
Pentru validarea categoriei de persoane exceptate, cetățenii ucraineni vor prezenta următoarele, acte după caz:
a) adeverință din care să reiasă frecventarea unei forme de învăţământ superior acreditată la zi în România, pentru studenți/masteranzi;
b) certificat de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România, pentru persoanele cu dizabilităţi;
c) permis de ședere din care rezultă persoanele cu vârsta peste 65 de ani;
d) certificat de naștere al copilului ce atestă că persoana care are în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă până la 2 ani;
e) certificat de naștere al copilului + certificat de încadrare în grad de handicap eliberat de structura competentă, în cazul copilului cu dizabilități în vârstă până la 3 ani.
Serviciul Presă