Servicii publice online pentru cetățeni, oferite de Primăria Sectorului 3
14.02.2020
Primăria Sectorului 3 anunță faptul că persoanele care beneficiază de un cont și o parolă pe portalul www.ghiseul.ro, le pot folosi pentru autentificare și pe site-ul www.primarie3.ro, pentru a putea beneficia de serviciile online oferite de acesta.
Reamintim faptul că Primăria Sectorului 3 a implementat Proiectul „Primăria non-stop”, prin care a dezvoltat o serie de servicii publice online pentru eficientizarea comunicării dintre instituție și cetățean, dar și pentru reducerea resurselor alocate (bani, timp etc.).
Locuitorii sectorului 3 pot beneficia de următoarele servicii publice online:
- Plata taxelor și impozitelor locale online.
- Depunerea de cereri și documentație online pentru solicitarea unui loc de parcare;
- Obținerea de Certificate de Urbanism online;
- Depunerea de sesizări online și urmărirea traseului lor interdepartamental și al statusului în timp real;
- Aplicația intitulată „I love S3”, ce poate fi descărcată pe orice tip de telefon mobil și care permite o vizualizare a hărții sesizărilor primite de la cetățeni, precum și statusul lor de rezolvare;
- Programarea căsătoriilor online pentru cetățenii cu domiciliu în Sectorul 3 – permite rezervarea fermă a unui interval de timp la o dată anume chiar și cu câteva luni înainte de momentul ceremoniei;
- Programarea online pentru transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă;
- Eliberarea online de autorizații, acorduri și avize de funcționare comercială;
- Eliberarea online a certificatelor de atestare fiscală;
- Înscrierea exclusiv online în creșele din Sectorul 3;
- O secțiune care permite cetățenilor o evaluare a activității instituției, care constituie un feedback necesar și util pentru obiectivele viitoare.
Principalele obiective ale proiectului „Primăria non-stop” sunt: 1. Accesul mai facil și mai eficient al cetățenilor la serviciile oferite de Primăria Sectorului 3 prin intermediul instrumentelor de comunicare online. 2. Scăderea termenelor de răspuns la solicitările cetățenilor și rezolvarea mai rapidă a problemelor sesizate de aceștia. 3. Informarea eficientă a cetățenilor cu privire la serviciile online pe care instituția le oferă. 4. Creșterea gradului de transparentizare a activității instituției. 5. Eficientizarea pe termen mediu și lung a cheltuielilor bugetare prin reducerea personalului destinat lucrului direct cu publicul și transferarea comunicării cu cetățenii în sistem online. 6. O evaluare mai clară a gradului de satisfacție al cetățenilor în ceea ce privește activitatea instituției. 7. Îndeplinirea obiectivelor impuse prin Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România.
Prin intermediul HCLS 388/05.09.2017 a fost aprobată Strategia de digitalizare a Primăriei Sectorului 3. O parte importantă a acestei strategii vizează furnizarea de servicii publice oferite de instituție cetățenilor, iar implementarea serviciilor online, a a făcut ca Primăria Sectorului 3 să fie cea mai digitalizată instituție din România.