Primăria Sectorului 3 a primit
1956 de solicitari privind liberul acces la informaţiile de interes public
În cursul anului 2023, un număr de 1956 de cetăţeni au adresat Primăriei Sectorului 3 cereri în baza Legii 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Autoritatea locală a rezolvat 1925 de solicitări şi a redirecționat 31 de cereri, care ţineau de activitatea altor instituţii.
S-a realizat şi un clasament al domeniilor de interes public. Cetățenii sunt interesaţi de aspecte privind activitatea serviciilor oferite de Primăria Sectorului 3 (acte necesare documentație urbanism, investiții școli, domeniu public, solicitări locuri de parcare etc.), în acest sens existând 1760 de cereri. În al doilea rând, pe scara ierarhică a interesului public se află întrebările cu privire la utilizarea banilor publici, cu 118 chestionări, urmate de modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției – 74, precum și patru întrebări cu privire la acte normative și reglementări.
Dintre cele 1956 de solicitări primite, 56 au fost în scris, 300 online și 1600 verbale. În prima categorie sunt incluse solicitările adresate atât la sediul Primăriei Sectorului 3, cât și cele trimise prin poștă.
Statistica arată că au existat 281 de solicitări din partea persoanelor fizice și 1675 de la persoane juridice şi din partea presei.
Reamintim că Primăria Sectorului 3 este într-un proces continuu de optimizare a comunicării cu cetățenii, punând la dispoziția acestora o serie de servicii electronice ce se pot accesa din site-ul www.primarie3.ro, secțiunea „Informații utile – Acte necesare și servicii electronice”, precum și aplicația Primărie Sector 3, disponibilă atât în varianta mobile, cât și pe site-ul instituției, secțiunea semnalează o problemă.
Serviciul Presă