În Sectorul 3 continuă acțiunea de identificare şi ridicare a maşinilor abandonate pe domeniul public.
În luna iunie, reprezentanții Direcției Generale de Poliție Locală au identificat 262 de autoturisme abandonate pe domeniul public și au finalizat procedura de ridicare a 35 de astfel de mașini care, ulterior, au fost depozitate în centrul special amenajat. De asemenea, de la începutul anului până în prezent, 97 de mașini ridicate anterior au intrat în patrimoniul Primăriei Sectorului 3.
Precizăm faptul că potrivit Legii 421/2002, procedura aplicabilă în astfel de cazuri este următoarea:
- Pentru vehiculele fără numere de înmatriculare (fără stăpân):
- se identifică amplasamentul (zona, adresa poştală, repere) unde se află vehiculul;
- se aplică pe caroseria vehiculului o somaţie cu termen de 10 zile, prin care proprietarul/deţinătorul legal este somat să ridice vehiculul de pe domeniul public;
- se execută planşe foto la faţa locului (de detaliu şi de ansamblu, prin care să se evidenţieze atât zona, cât şi deficienţele constatate la autoturismul în cauză, dar şi somaţia aplicată pe maşină);
- se întocmeşte procesul-verbal de constatare;
- la expirarea termenului din somaţia aplicată pe maşină, în situaţia în care proprietarul/deţinătorul legal nu a dat curs somaţiei, se înaintează referat către Cabinet Primar pentru emiterea Dispoziţiei de declarare a vehiculului fără stăpân;
- după emiterea dispoziţiei, se procedează la ridicarea vehiculului de pe domeniul public, de către operatorul autorizat însoţit de un echipaj al DGPL Sector 3.
- Pentru vehiculele abandonate (cu numere de înmatriculare):
- se identifică amplasamentul (zona, adresa poştală, repere) unde se află vehiculul;
- se aplică pe caroseria vehiculului o somaţie cu termen de 10 zile, prin care proprietarul/deţinătorul legal este somat să ridice vehiculul de pe domeniul public;
- se execută planşe foto la faţa locului (de detaliu şi de ansamblu, prin care să se evidenţieze atât zona, cât şi deficienţele constatate la autoturismul în cauză, dar şi somaţia aplicată pe maşină);
- se întocmeşte procesul-verbal de constatare, totodată fiind realizată fişa de identificare a proprietarului, prin solicitarea datelor de identificare la Dispeceratul DGPLS3;
- la expirarea termenului din somaţia aplicată pe maşină (10 zile), în situaţia în care proprietarul/deţinătorul legal nu a dat curs somaţiei, se întocmeşte referatul cu propunerea emiterii somaţiei de către Cabinet Primar, cu termen de 5 zile de la data primirii, care este transmisă cu aviz de primire prin poştă sau afişată la adresa de domiciliu a proprietarului/deţinătorului legal;
- la expirarea termenului de 5 zile, se întocmeşte referat cu propunerea de emitere a Dispoziţiei de Primar, prin care vehiculul este declarat abandonat şi ridicat de pe domeniul public.
Menționăm că restituirea vehiculelor se face pe bază de proces-verbal, aprobat de primarul Sectorului 3, dacă proprietarul:
- face dovada calității de proprietar/deținător legal;
- achită toate taxele și impozitele prevăzute de lege;
- achită sumele corespunzătoare cheltuielilor efectuate pentru ridicarea/transportul/depozitarea și paza vehiculului;
- plata la zi a tarifului de parcare, în cazul vehiculelor ridicate din parcări.
În cazul în care nu se solicită restituirea vehiculelor, acestea vor fi valorificate în condițiile legii de către Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 3.
Serviciul Presă
presa@primarie3.ro