sector 3
Presă

Deblocarea Capitalei începe din Sectorul 3!  Construim cel mai lung pasaj subteran din București

06.06.2024
Deblocarea Capitalei începe din Sectorul 3!  Construim cel mai lung pasaj subteran din București

 

          Primăria Sectorului 3 și-a propus să construiască sub bulevardul Mihai Bravu cel mai lung pasaj subteran din București. Cu 1,7 km, acesta reprezintă un proiect de anvergură pentru infrastructura Capitalei, clasat în primele zece cele mai lungi pasaje din țară.

          Pasajul va subtraversa trei dintre cele mai aglomerate intersecții din Sectorul 3: calea Vitan - șoseaua Mihai Bravu, calea Dudești - șoseaua Mihai Bravu și strada Baba Novac - șoseaua Mihai Bravu. Cel puțin 100.000 de mașini vor tranzita zilnic pasajul în condiții de trafic fluid și siguranță rutieră.

          Pe lângă marele avantaj al deblocării unor zone extrem de aglomerate, odată cu acest pasaj subteran, pe întreg tronsonul de deasupra, suprafața de spații verzi va crește cu zeci de mii de metri pătrați, prin plantarea a peste 2.000 de copaci. Realizat cu tehnologie modulară prefabricată, termenul de execuție este estimat la șase luni.

 

Pod peste Dâmbovița, la intersecția Splaiului Unirii cu Lunca Priporului

Între timp, Primăria Sectorului 3 a început construirea unui nou pod rutier peste râul Dâmbovița. Acesta va fi amenajat în dreptul străzii Lunca Priporului, legând artera cu cele două sensuri ale Splaiului Unirii, astfel încât șoferii vor avea posibilitatea de a schimba direcția către orice destinație.

          Podul va avea trei benzi de circulație pe fiecare sens, trotuare și piste pe care să poată circula bicicliștii. În intersecțiile nou create vor fi instalate semafoare inteligente cu bucle de inducție.

 

Proiecte de infrastructură realizate

Unul dintre obiectivele majore ale Primăriei Sectorului 3 este eliminarea blocajelor de trafic din zonele suprasolicitate, implicit reducerea semnificativă a poluării cauzate de zecile de minute petrecute de șoferi bară la bară, dar și a numărului crescut de accidente.

Până în prezent, Primăria Sectorului 3 a realizat deja o serie de proiecte majore de infrastructură rutieră, dintre care amintim:

  • Pod Nicolae Teclu;
  • Pasajul Soarelui, la ieșirea către Autostrada A2;
  • Pasaje supraterane Theodor Pallady;
  • Parcarea subterană Decebal;
  • Drumul Prieteniei;
  • Bulevardul Iuliu Hațieganu;
  • Bulevardul Decebal

 

     Semnează petiția „Deblocăm Capitala” https://deblocamcapitala.ro/

Primăria Municipiului București respinge însă în mod repetat aceste inițiative, de aceea a fost lansată petiția „Deblocăm Capitala” https://deblocamcapitala.ro/ pe care cetățenii sunt invitați să o semneze.

 

  Semnal de alarmă, nivel crescut de poluare

Cea mai mare problemă a Bucureștiului este calitatea aerului pe care îl respirăm. Studiile arată că poluarea scade speranța de viață a bucureștenilor cu patru ani. Iar cea mai mare parte a poluării provine din traficul infernal. Bucureștiul e în primele zece cele mai aglomerate orașe din lume, iar în Uniunea Europeană „luptăm” constant pentru primele două locuri.

 

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro