sector 3
Presă

Autorizarea comercială, în Sectorul 3

25.02.2025
Autorizarea comercială, în Sectorul 3

 

 

Primăria Sectorului 3 anunţă că agenţii economici persoane fizice sau juridice care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, în zone publice sau în orice zonă de altă natură destinate folosinţei publice de pe teritoriul Sectorului 3, în structuri de vânzare cu sediul fix ori ambulant, permanent, temporar sau după caz, sezonier, trebuie să solicite şi să obţină acordul, autorizaţia sau avizul de funcţionare comercială. Obligația legală este stabilită în conformitate cu prevederile H.C.L.S3 nr. 313/2017 modificată și completată prin H.C.L.S3 nr. 209/2018.

Potrivit prevederilor Legii nr. 310/2024 pentru completarea art. 6 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă: „în cazul apariţiei oricăror modificări în tipul de activitate desfăşurată sau al schimbării suprafeţei structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului / autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic are obligaţia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activităţii noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfăşurării activităţii, să obţină un nou acord/o nouă autorizație de funcționare. În caz contrar, prezentul act se suspendă de drept și se vor aplica sancțiunile prevăzute de art.73 pct.1 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață”.                    

 

                                                        

          Activitatea de autorizare comercială, în anul 2024

          În cursul anului 2024, Serviciul Autorizare Comercializare a primit 3.622 de cereri în vederea emiterii/prelungirii acordului/autorizației/avizului de funcționare comercială.

          În funcție de destinația comercială, cererile au vizat:

- activitatea de comerț produse alimentare/nealimentare și servicii de piață (în spații cu destinație comercială, piețe/bazare) – 2.490 de cereri;

- activitatea de alimentație publică (bar/restaurant) – 844 de cereri;

- activitatea desfășurată pe domeniul public (activitate temporară)– 288 de cereri.

 

Cuantum taxe pentru emiterea anuală a Autorizaţiei de Funcționare Comercială (CAEN 5610 - Restaurante; CAEN 5630- baruri și alte activități de servire a băuturilor).

Precizăm că autorizaţiile pentru persoane fizice şi juridice se emit în conformitate cu OG nr. 50/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015  privind Codul Fiscal al Romaniei art. 475, alin. (3) şi (5) şi a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală art. 40. Agenții economici au obligaţia să achite, integral şi anticipat emiterii anuale a Autorizaţiei de Funcţionare Comercială (CAEN 5610 - Restaurante; CAEN 5630- baruri și alte activități de servire a băuturilor):

  • taxa în cuantum de 4.471 lei pentru emiterea anuală a Autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, pentru o suprafaţă de până la 500 m2;
  • taxa în cuantum de 5.960 lei pentru emiterea anuală a Autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică pentru o suprafaţă  mai mare de 500 m2.

 

Depunerea actelor pentru autorizare comercială, un proces digital

 

          În acest context persoanele care doresc să obțină autorizația/acordul/avizul de funcționare comercială în sectorul 3 trebuie să își depună documentele online, aici. Menționăm că procesul de autorizare comercială, începând cu depunerea actelor și finalizând cu emiterea documentelor, este digitalizat în cadrul Primăriei Sectorului 3.

Procesul online de autorizare comercială face parte din  strategia de digitalizare și transparentizare a activității derulată de Primăria Sectorului 3 cu scopul eficientizării relației dintre autoritate și cetățean.

 

 

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro