sector 3
Presă

1068 de autorizaţii de construire, emise de Primăria Sectorului 3 în anul 2024

21.02.2025
1068 de autorizaţii de construire, emise de Primăria Sectorului 3 în anul 2024

În anul 2024, Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Generală Urbanism şi Amenajarea Teritoriului Arhitect – Șef, a emis 1712 certificate de urbanism şi 1068 de autorizaţii de construire.

          Autorizaţiile de construire au fost eliberate în conformitate cu Legea nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construire, cu modificările şi completările ulterioare, republicată în anul 2004.

          Pentru obţinerea unui certificat de urbanism necesar în vederea construirii unei locuinţe sau anexe gospodăreşti sunt necesare următoarele acte: Cerere-tip completată integral şi corect (elemente de identificare, scopul solicitării) şi opis lucrare; Acte de proprietate, cadastru şi Extras de Carte Funciară de Informare emis de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară București (OCPI), în copie,  în termen de valabilitate de 30 de zile; Copie de pe cartea de identitate, Codul unic de identificare – proprietar; Plan topografic la scara 1:500 ACTUALIZAT de la OCPI, în două exemplare; Plan topografic la scara 1:2000 ACTUALIZAT de la OCPI, în două exemplare; Planul situaţiei actuale şi propunerea nouă - amprenta la sol și retragerile față de limitele de proprietate, fotografii după caz, în două exemplare; Scurt memoriu justificativ.

           După ce a fost eliberat certificatul de urbanism, vor fi depuse actele necesare pentru obţinerea autorizaţiei de construire: Cerere-tip (Formularul F8) cu anexe (completată în conformitate cu precizările privind completarea acesteia) şi opis lucrare; Certificat de urbanism; Dovada, în copie legalizată, a titlului asupra imobilului, teren şi /sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel; Documentaţie tehnică pentru autorizarea construirii/desfiinţării DTAC/DTAD; Avize, acorduri, declaraţii, studii stabilite şi solicitate prin certificatul de urbanism; Dovada privind achitarea taxelor legale – chitanţa pentru taxă autorizaţie de construire achitată la casieria Primăriei Sector 3 sau în contul RO 48 TREZ 70321160203XXXXX, C.U.I-P.S.3-4420465, prin TREZORERIA SECTOR 3 , dar și aparatele de selfservice I love S3” din incinta Primăriei Sectorului 3 și incinta spațiilor comerciale din sector, şi chitanţă taxă timbru arhitectură (Ordinul Arhitecţilor din România sau Uniunea Arhitecților din România).

        Depunerea documentației în vederea obținerii certificatului de urbanism, precum și a autorizației de construire se face la registratura Primăriei Sectorului 3 din Calea Dudești nr. 191, prin poșta sau curier. În ceea ce privește strict certificatele de urbanism, acestea se pot obține și online, accesând următorii pași - www.primarie3.ro, secțiunea informații utile, acte necesare și servicii electronice, arhitect șef/urbanism.

 

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro