Primăria Sectorului 3 a diversificat și îmbunătățit în 2024 canalele de comunicare prin care cetățenii pot sesiza, în timp real, problemele din teren sau pot accesa direct informații necesare. Aceasta a pus la dispoziția locuitorilor Sectorului 3 modalități de comunicare rapide și ușor de utilizat, punctuale, în funcție de diferite domenii de interes pentru cetățean.
Dispecerat non-stop pentru problemele de poliție locală
Astfel, pentru probleme de poliție locală, pe parcursul anului 2024 dispeceratul non-stop a preluat de la cetățeni 39.583 de sesizări. Acest serviciu funcționează non-stop la numărul de telefon 021.9543 și este gestionat de Direcția Generală de Poliție Locală Sector 3.
Prin intermediul dispeceratului, cetăţenii au semnalat anul trecut diferite probleme, precum ocuparea abuzivă a locurilor de parcare, ordinea și liniștea publică, situații de salubritate, disciplina în construcții și afișaj stradal. Locuitorii care au apelat cel mai des la serviciile dispeceratului au provenit din zonele Camil Ressu, 1 Decembrie 1918, Cartier 23 August, Fizicienilor, Câmpia Libertății.
Aplicația de sesizări generale Primăria Sectorului 3, o nouă versiune din 2024
Un alt canal de comunicare, pentru diferite solicitări/situații pe care cetățenii le-au transmis spre rezolvare Primăriei Sectorului 3, a fost aplicația instituției – Primăria Sectorului 3.
În 2024, Primăria Sectorului 3 a lansat o nouă versiune a aplicației prin care cetățenii pot sesiza problemele administrative cu care se confruntă.
Reamintim că versiunea de bază s-a regăsit pe site-ul instituției, www.primarie3.ro, dar a fost disponibilă și ca aplicație mobilă, putând fi accesată de către toți posesorii de dispozitive mobile (tabletă, smartphone), indiferent de sistemul de operare folosit (android sau iOS). Pentru a beneficia în continuare de serviciile aplicației, este necesar ca utilizatorii de mobil să facă un update.
De asemenea, pentru a avea acces la toate funcționalitățile aplicației, cetățenii pot utiliza contul pe care îl dețin pe portalul de servicii electronice (https://www.primarie3.ro). În cazul în care utilizatorul nu deține încă un astfel de cont, îl poate crea direct din noua versiune a aplicației sau din portal.
Prin intermediul aplicației, solicitările cetățenilor sunt preluate direct de compartimentul responsabil din cadrul primăriei. Utilizatorii pot urmări permanent stadiul sesizărilor atât prin notificările primite prin e-mail, cât și în aplicație, dar și pe harta web.
Sesizări privind toaletarea copacilor, depuse din 2024 pe pagina de Facebook „Toaletări și defrișări S3”
De asemenea, încă din luna august a anului trecut Primăria Sectorului 3 a pus la dispoziția cetățenilor pagina de Facebook „Toaletări și defrișări S3”. A fost concepută ca o pagină dedicată lucrărilor de întreținere a arborilor din Sectorul 3, dar și ca o platformă pentru sesizările privind copacii aflați la final vegetativ sau a celor ce prezintă pericole. Pagina conține planificatorul zilnic al echipelor de intervenție.
Aplicația „Reabilitare Termică S3”, accesibilă din 2024
Tot din 2024, locuitorii Sectorului 3 au la dispoziție o nouă aplicație informatică, „Reabilitare Termică S3”. Aceasta le oferă cetățenilor toate informațiile cu privire la etapele de implementare și monitorizare a proiectelor în domeniu. Aplicația asigură informații specifice instant pe fiecare bloc ce a beneficiat de măsuri de creștere a eficienței energetice. Datele puteau fi aflate până de curând doar în baza unei cereri depuse la registratură.
Demersurile se înscriu în strategia de digitalizare și transparentizare a activității demarată de Primăria Sectorului 3 cu scopul eficientizării relației dintre autoritate și cetățean.
Serviciul Presă