sector 3
Presă

Schimb de practici de asistență socială, într-un proiect Erasmus

08.11.2024
Schimb de practici de asistență socială, într-un proiect Erasmus

 

 

          Centrul de zi Lizuca aflat în subordinea DGASPC Sector 3 a fost recent gazdă pentru una dintre întâlnirile organizate în cadrul unui proiect de tip Erasmus, denumit „Butterfly”. Proiectul reunește parteneri din Spania, Danemarca și România și este derulat în perioada 2023-2026. Acesta abordează, în patru etape, problematica includerii copiilor aflați în situații vulnerabile din instituțiile ECEC, cu accent pe tranziția copiilor din familie în comunitate.

 

Cum au decurs întâlnirile organizate în proiectul „Butterfly” (etapa a II-a)

          În cea de-a doua etapă a proiectului, delegații din partea partenerilor implicați în proiect au vizitat și centrul din Sectorul 3. Aici au avut discuții axate pe analiza politicilor actuale și a „bunelor practici” în domeniu. Este vorba de tranziția copiilor aflați în situații vulnerabile, din familie către instituțiile ECEC din țările implicate în proiect.

          Totodată, au fost organizate grupuri de lucru pentru a le identifica nevoile în procesul tranziției, din perspectiva copiilor, părinților, personalului și comunităților locale. De asemenea, această etapă a proiectului a presupus și organizarea unor grupuri de lucru atât în cadrul Centrului Wonder - Protagoniști în educație, cât și în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației - Universitatea București.

 

Modelul „Butterfly (Fluture)”, un instrument de lucru adaptat cultural

Proiectul „Butterfly” îmbrățișează ideea de a învăța unii de la alții într-un parteneriat Erasmus, pentru o tranziție asistată a copiilor vulnerabili, din familie în instituții de educație timpurie din Uniunea Europeană.

          Modelul „Butterfly (Fluture)” este un instrument adaptat din punct de vedere cultural care presupune înțelegerea tranziției copiilor, ținând cont de:

  • perspectiva copilului și a grupului;
  • perspectiva familiilor aflate în situații dificile;
  • perspectiva profesioniștilor în relație cu aceștia.

Acest model combină tendințele actuale și practicile locale cu noi perspective și abordări pedagogice, într-o relație dinamică între familie și copil, comunitatea din care provine, profesioniști și colegi.

Partenerii proiectului

Danemarca:

  • VIA University College;
  • Municipiul Herning cu patru instituții de educație timpurie

România:

  • Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 și Centrul de zi Lizuca;
  • FDP- Protagoniști în educație;
  • Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației

Spania:

  • Universidad Pablo de Olavide; Sevilla;
  • CEIP Andalucia (instituție de educație timpurie);
  • CEI la Providencia (instituție de educație timpurie).

 

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro