Lucrările pentru cele două pasaje, câte unul pentru fiecare sens de mers, au început în luna decembrie a anului 2022. Pasajele au fost deschise circulației cu patru zile în avans față de termenul de finalizare propus la începutul lunii aprilie la doar patru luni de la demararea lucrărilor.
Cele două pasaje supratraversează una dintre cele mai circulate zone ale Sectorului 3 și accesibilizează indirect accesul către zona comercială Pallady și direct accesul înspre și dinspre Autostrada A2.
Împreună cu pasajul Soarelui inaugurat tot anul trecut, aceste construcții au ca efecte îmbunătățirea vieții locuitorilor Sectorului 3 pe mai multe planuri. Datele sunt relevate de un studiu de trafic realizat după finalizarea pasajelor din zona bulevardului Th. Pallady – Autostrada A2:
1. TIMP. Se economisesc anual 1.900.000 de ore pierdute în trafic. Cifra este rezultatul timpului pierdut în trafic în zona respectivă de toți șoferii pe durata unui an calendaristic. Un șofer 5 minute, altul 18, altul 30 etc. Aceste ore pot însemna pentru fiecare timp suplimentar petrecut cu familia, o carte în plus citită sau pur și simplu timp în plus pentru fiecare.
2. BANI. La nivel științific, fiecare oră din viața unui om este cuantificată la 12 EURO. 23 de milioane de Euro economisiți anual de bucureșteni pentru cele 1.900.000 reduse în trafic. Mai mult, studiul relevă că economisim peste 3 milioane de litri de carburant odată cu edificarea pasajelor, ceea ce înseamnă mai puțină poluare, dar și o economie semnificativă pentru șoferi, echivalentă cu 5 milioane de Euro anual.
3. SĂNĂTATE. Într-un an, studiu relevă că prin aceste investiții emisiile de carbon scad cu peste 7.300 de tone. Mai puțină poluare, mai puțin aer poluat în plămânii noștri.
Valoarea contractului de execuție efectivă a pasajelor Theodor Pallady a fost de aproximativ 10 milioane de euro.